piątek, 15 marca 2013

Alain Prost

Alain Marie Pascal Prost OBE (ur. 24 lutego 1955 w Lorette) – jeden z najbardziej utytułowanych kierowców Formuły 1 wszech czasów. W czasie swojej kariery w F1, która trwała od 1980 do 1993, zwyciężył w 51 Grand Prix (rekord został pobity przez Michaela Schumachera w sezonie 2001) i zdobył 4 tytuły Mistrza Świata.
W 1993 podpisał kontrakt z zespołem Williams-Renault. Był to jego triumfalny powrót do Formuły 1: wygrał 7 wyścigów, zdobył tytuł Mistrza Świata i pokonał odwiecznego rywala, Sennę. Mimo ogromnego sukcesu po tym sezonie wycofał się z Formuły 1.
Rywalizacja pomiędzy Prostem i Senną uważana jest za jedną z najbardziej ekscytujących w historii Formuły 1.
Został odznaczony m.in. francuską Legią Honorową V klasy, Orderem Imperium Brytyjskiego oraz brazylijskim Orderem Krzyża Południa.
(wikipedia)

8 komentarzy:

  1. Beautiful success, congratulations :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam do Ciebie pytanie, jak prosiłeś np. Jakuba Kota o autograf przez Facebooka? Jestem początkujący, więc jeżeli udzieliłbyśmi takiej informacji byłbym wdzięczny. Tak pozatym gratulacje z autografu! :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki ;)
      Pisałem na adres prywatny ;)

      Usuń
    2. Zapraszałeś go do znajomych czy jak? :D

      Usuń
    3. pisałem, na adres prywatny

      Usuń