poniedziałek, 6 stycznia 2014

Magdalena Zawadzka

Magdalena Zawadzka-Holoubek (ur. 29 października 1944 w Filipowicach) – polska aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna.
Absolwentka PWST w Warszawie (1966). Debiutowała w wieku 18 lat, w filmie Jana Rybkowskiego, pt. Spotkanie w Bajce (1962). W 1966 zagrała główną rolę w komedii Pieczone gołąbki u boku Krzysztofa Litwina i w tym samym roku w komedii muzycznej Mocne uderzenie z Jerzym Turkiem. Popularność zdobyła dzięki roli Basi Wołodyjowskiej w filmie Pan Wołodyjowski i serialu Przygody pana Michała (1969). Zagrała m.in. w filmach: Rozwodów nie będzie, Klucze, Mazepa (Gustaw Holoubek był reżyserem i scenarzystą), Noce i dnie, Sublokator, Goodbye Rockefeller czy Łabędzi śpiew.

Wybrana filmografia: Pan Wołodyjowski; Przygody Pana Michała; 39 i pół; Samo życie; Pieczone gołąbki.
(filmweb, wikipedia)

15 komentarzy:

  1. Gratulację ! Zazdroszczę Tobie podpisu pani Magdaleny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję i zapraszam do mnie kakagrafy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje Marcin mocny autograf.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo gratuluję!
    Mało spotykany autograf!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję! Mnie udało się kiedyś zdobyć osobiście, ale bez dedykacji. Za to gdy stałam w kolejce facet stojący niedaleko mnie szturchnął swojego kumpla, pokazał na mnie i powiedział "Ty patrz, ktoś się przygotował". xD

    OdpowiedzUsuń